Wpisz symbol akumulatora,
jego parametr (np. 44Ah lub 780A)
lub wymiar (np. 175x175x190).



Dziś: 2906
Wszystkie: 124406

Wymiana akumulatora w aucie z systemem START-STOP PŁOCK

 

Aby zrozumieć całą złożoność procesu wymiany akumulatora w samochodzie wyposażonym w system START-STOP prosimy zapoznać się z naszym autorskim artykułem.


1. Czym jest system START-STOP?


System ten powstał w celu redukcji emisji spalin w ruchu miejskim - zasada jego działania polega na tym, że po spełnieniu określonych warunków silnik samoczynnie gaśnie i uruchamia się oszczędzając paliwo. Wymusiło to zastosowanie akumulatorów o specjalnej konstrukcji.

2. Dlaczego system START-STOP nie działa?


 

3. Czy mogę ładować akumulator w technologii EFB lub AGM (akumulatory stosowane w systemach START-STOP) ?

 

Dopuszczalne jest ładowanie tego typów akumulatorów, ale wyłącznie ładowarkami (nie wolno do tego celu używać tradycyjnych prostowników).
Ładowanie akumulatora podłączonego w pojeździe, tradycyjnym prostownikiem, potrafi doprowadzić raz, że do uszkodzenia czujnika IBS znajdującego się przy klemie / klemach, a po drugie może spowodować dosłownie rozsadzenie samej baterii !!!

 

 

4. Czym się różnią od siebie tradycyjne akumulatory kwasowo-ołowiowe od EFB i AGM?

 

Tradycyjny akumulator kwasowo-ołowiowy jest w tym przypadku najtańszym z grona. Sprawdza się doskonale w pojazdach bez systemu START-STOP, jednak nie jest przystosowany do głębokiego rozładowania i tak częstych rozruchów.

Akumulator EFB to produkt "przejściowy" pomiędzy tradycyjnym, a AGM. Został przystosowany do pojazdów z systemem START-STOP bez rekuperacji (czyli bez odzyskiwania energii podczas hamowania) - sprawdzi się także w pojazdach starszego typu.

 

Akumulator AGM to produkt przeznaczony do aut z systemem START-STOP z rekuperacją (z systemem odzyskiwania energii podczas hamowania).

 

5. Dlaczego wymiana akumulatora we współczesnym samochodzie to tak skomplikowana procedura?


a) Często akumulatory zamontowane są w trudnodostępnych miejscach co wymusza stosowanie do ich demontażu specjalistycznych narzędzi. Dodatkowo wymagane jest demontowanie wielu elementów znajdujących się wokół samej baterii. Bardzo często proces wymiany akumulatora dla doswiadczonej osoby wynosi od 15 minut do nawet 1 godziny - to daje do myślenia !


Dla przykładu prezentujemy fragment instrukcji serwisowej do bardzo popularnego samochodu jakim jest FORD MONDEO MK4.




b) Współczesne samochody posiadają wiele sterowników, które po utraceniu zasilania potrafią się rozkodować lub nawet zablokować, np. przestaje działać automatyczne domykanie szyb. Wymaga to zastosowania podczas procesu wymiany SKUTECZNEGO podtrzymania zasilania.

c) Po wymianie akumulatora sterownik auta trzeba poinformować, że w pojeździe została włożona nowa bateria (procedura jest wymagana także w przypadku montażu takiego samego akumulatora jaki został wyjęty z pojazdu). Pominięcie tej procedury powoduje np. niedoładowywanie bądź przeładowywanie baterii czy też nieporpawne działanie funkcji START-STOP.



Z powodu komplikacji niewielu sprzedawców i warsztatów (poza ASO) podejmuje się wymiany takich akumulatorów. Kupując baterię i wymieniając ją nawet samemu pamiętaj, że ktoś będzie musiał ją zarejestrować w systemie pojazdu, a jeśli punkt sprzedaży nie oferuje takiej usługi zmuszony będziesz odwiedzić Autoryzowany Serwis Obsługi lub wykwalifikowanego elektromechanika, a to narazi Cię na dodatkowe koszta.


ZAUFAJ NASZEJ WIEDZY I WIELOLETNIEMU DOŚWIADCZENIU.


KUPUJĄC U NAS OTRZYMUJESZ PROFESJONALNĄ USŁUGĘ WYMIANY AKUMULATORA GRATIS, A W PRZYPADKU REKLAMACJI OTRZYMUJESZ AKUMULATOR ZASTĘPCZY
-
SPRAWDŹ CZY KTOŚ OFERUJE TAK WIELE !!!

 


Znaki towarowe i graficzne umieszczone na stronie akumulatory-plock.pl (akumulatorowecentrum.pl) są własnością odpowiednich firm i/lub instytucji oraz zostały użyte
jedynie w celach informacyjnych. Treść niniejszych ogłoszeń nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.