Wpisz symbol akumulatora,
jego parametr (np. 44Ah lub 780A)
lub wymiar (np. 175x175x190).



Dziś: 376
Wszystkie: 5373

Czym różnią się akumulatory AGM i EFB od standardowych?

 

AGM - akumulatory w tej technologii mają między płytami specjalne włókno szklane o dużej porowatości, które całkowicie wchłania elektrolit. Powstające podczas ładownia gazy odprowadzane są porami we włóknie do elektrody ujemnej, gdzie następuje ich rekombinacja, czyli zamiana w wodę. W autach gdzie zamontowano akumulator AGM nie zaleca się montażu akumulatorów w niższej technologii: standardowej czy EFB - grozi to znacznym skróceniem żywotności i nieprawidłową pracą układów elektronicznych.

 

EFB - akumulatory w tej technologii różnią się od tradycyjnych tym, że ich płyty dodatnie pokryte są dodatkową powłoką z poliestru, co zwiększa stabilność masy czynnej płyty oraz jej odporność na pracę cykliczną, czyli częste rozładowanie i ładowanie prądem o dużym natężeniu. W autach gdzie zamontowano akumulator EFB nie zaleca się montażu akumulatora standardowego - można natomiast zamontować akumulator w technologii AGM.

 

W autach z tradycyjnym akumulatorem kwasowo-ołowiowym w przypadku ciężkiej pracy:
- jazda na krótkich odcinkach (TAXI lub auta eksploatowane w mieście)
- dołożone car-audio
można zamontować akumulator w technologii EFB znacząco wydłużając bezawaryjną pracę baterii w pojeździe.


Znaki towarowe i graficzne umieszczone na stronie akumulatory-plock.pl (akumulatorowecentrum.pl) są własnością odpowiednich firm i/lub instytucji oraz zostały użyte
jedynie w celach informacyjnych. Treść niniejszych ogłoszeń nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Kodeksu Cywilnego.