Zastosowana w konstrukcji akumulatorów Bosch technologia PowerFrame pozwala w pełni odpowiedzieć na wymagania nowoczesnych samochodów. Uzyskanie kratki o znacznie większej precyzji wykonania oraz o większej sztywności i odporności mechanicznej oznacza zmniejszenie oporu właściwego kratki, polepszenie przewodności prądu, zwiększenie odporności płyt na korozję, zminimalizowanie zużycia wody z elektrolitu, a co za tym idzie wyeliminowanie konieczności obsługi akumulatora przez użytkownika i wydłużenie okresu użytkowania.
W ciągu ostatnich 20 lat średnia temperatura pod maską samochodu wzrosła z 50°C do 100°C. Tylko zastosowanie technologii PowerFrame pozwala na zminimalizowanie skutków przyspieszonej w tak wysokiej temperaturze korozji płyt. Każdy nowy model samochodu pojawiający się na rynku ma coraz większe zapotrzebowanie na energię. Systemy aktywnego bezpieczeństwa jak ABS, ESP, ACC, funkcje komfortu: klimatyzacja, audio, nawigacja, elektryczna regulacja siedzeń, okien, lusterek, czy szyberdachu sprawiły, że obecne zapotrzebowanie samochodu na energię jest ponad trzykrotnie większe niż w roku 1995. I wraz z pojawianiem się nowych systemów będzie systematycznie wzrastać. Owocem tego jest, że producenci samochodów implementując w nich coraz bardziej skomplikowane układy nie mają innego wyjścia niż stosowanie na wyposażeniu fabrycznym akumulatorów wykorzystujących technologię PowerFrame.
BOSCH S4 EFB
Zwiększenie wymogów bezpieczeństwa oraz coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin prowadzą do stosowania zaawansowanych systemów w samochodach. Jednym z systemów ograniczających emisję spalin jest coraz powszechniejszy w samochodach System Start/Stop. System ten wymaga specjalnego alternatora oraz akumulatora odpornego na wielokrotność cykli rozładowania w głębokim stopniu.
Akumulator w samochodzie wyposażonym w System Start/Stop ma za zadanie wielokrotnie umożliwić rozruch silnika po krótszym lub dłuższym postoju samochodu będąc jednocześnie obciążonym licznymi odbiornikami energii elektrycznej, które pracują mimo wyłączonego podczas postoju samochodu silnika. Akumulator pracujący w samochodzie z Systemem Start/Stop musi więc oprócz standardowych funkcji zwykłego akumulatora wykonanego w tradycyjnej technologii sprostać również dodatkowym zadaniom, tj. dużo częstszy rozruch, większa liczba cykli rozładowania, obciążenie odbiornikami energii w momencie wyłączenia silnika.
Do takich zastosowań, stworzony został akumulator Bosch w technologii EFB (Enhanced Flooded Battery) ze specjalną powłoką z poliestru na płycie dodatniej akumulatora, pomagającą utrzymać masę czynną akumulatora w płycie.
Zalety:
- technologia pośrednia zajmująca miejsce między zwykłymi akumulatorami rozruchowymi a akumulatorami AGM (AGM stosowane w autach z systemem rekuperacji / odzyskiwania energii)
- ponad dwukrotnie większa liczba cykli w porównaniu do zwykłych akumulatorów rozruchowych
- wysoka odporność na większy prąd ładowania w porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami
- większa gęstość materiału aktywnego i dodatków funkcjonalnych w porównaniu do zwykłych akumulatorów rozruchowych
- wydłużony czas użytkowania.
-
BOSCH S4 EFB 0092S4E050
12V 60Ah 560A P+
242x175x190Montaż GRATIS
+
PAKIET SERWISOWY -
BOSCH S4 EFB 0092S4E070
12V 65Ah 650A P+
278x175x175Montaż GRATIS
+
PAKIET SERWISOWY -
BOSCH S4 EFB 0092S4E100
12V 75Ah 730A P+
315x175x175Montaż GRATIS
+
PAKIET SERWISOWY -
BOSCH S4 EFB 0092S4E110
12V 80Ah 730A P+
315x175x190Montaż GRATIS
+
PAKIET SERWISOWY