Zastosowana w konstrukcji akumulatorów Bosch technologia PowerFrame pozwala w pełni odpowiedzieć na wymagania nowoczesnych samochodów. Uzyskanie kratki o znacznie większej precyzji wykonania oraz o większej sztywności i odporności mechanicznej oznacza zmniejszenie oporu właściwego kratki, polepszenie przewodności prądu, zwiększenie odporności płyt na korozję, zminimalizowanie zużycia wody z elektrolitu, a co za tym idzie wyeliminowanie konieczności obsługi akumulatora przez użytkownika i wydłużenie okresu użytkowania.
W ciągu ostatnich 20 lat średnia temperatura pod maską samochodu wzrosła z 50°C do 100°C. Tylko zastosowanie technologii PowerFrame pozwala na zminimalizowanie skutków przyspieszonej w tak wysokiej temperaturze korozji płyt. Każdy nowy model samochodu pojawiający się na rynku ma coraz większe zapotrzebowanie na energię. Systemy aktywnego bezpieczeństwa jak ABS, ESP, ACC, funkcje komfortu: klimatyzacja, audio, nawigacja, elektryczna regulacja siedzeń, okien, lusterek, czy szyberdachu sprawiły, że obecne zapotrzebowanie samochodu na energię jest ponad trzykrotnie większe niż w roku 1995. I wraz z pojawianiem się nowych systemów będzie systematycznie wzrastać. Owocem tego jest, że producenci samochodów implementując w nich coraz bardziej skomplikowane układy nie mają innego wyjścia niż stosowanie na wyposażeniu fabrycznym akumulatorów wykorzystujących technologię PowerFrame.
BOSCH S4 EFB
Zwiększenie wymogów bezpieczeństwa oraz coraz bardziej restrykcyjne normy emisji spalin prowadzą do stosowania zaawansowanych systemów w samochodach. Jednym z systemów ograniczających emisję spalin jest coraz powszechniejszy w samochodach System Start/Stop. System ten wymaga specjalnego alternatora oraz akumulatora odpornego na wielokrotność cykli rozładowania w głębokim stopniu.
Akumulator w samochodzie wyposażonym w System Start/Stop ma za zadanie wielokrotnie umożliwić rozruch silnika po krótszym lub dłuższym postoju samochodu będąc jednocześnie obciążonym licznymi odbiornikami energii elektrycznej, które pracują mimo wyłączonego podczas postoju samochodu silnika. Akumulator pracujący w samochodzie z Systemem Start/Stop musi więc oprócz standardowych funkcji zwykłego akumulatora wykonanego w tradycyjnej technologii sprostać również dodatkowym zadaniom, tj. dużo częstszy rozruch, większa liczba cykli rozładowania, obciążenie odbiornikami energii w momencie wyłączenia silnika.
Do takich zastosowań, stworzony został akumulator Bosch w technologii EFB (Enhanced Flooded Battery) ze specjalną powłoką z poliestru na płycie dodatniej akumulatora, pomagającą utrzymać masę czynną akumulatora w płycie.
Zalety:
- technologia pośrednia zajmująca miejsce między zwykłymi akumulatorami rozruchowymi a akumulatorami AGM (AGM stosowane w autach z systemem rekuperacji / odzyskiwania energii)
- ponad dwukrotnie większa liczba cykli w porównaniu do zwykłych akumulatorów rozruchowych
- wysoka odporność na większy prąd ładowania w porównaniu z tradycyjnymi akumulatorami
- większa gęstość materiału aktywnego i dodatków funkcjonalnych w porównaniu do zwykłych akumulatorów rozruchowych
- wydłużony czas użytkowania.
BOSCH S5 AGM
Nowoczesne samochody wyposażone są w coraz większą ilość elektronicznych systemów komfortu i bezpieczeństwa. Z tego powodu potrzebują akumulatora, który równocześnie musi zapewnić stały dopływ prądu dla elementów wyposażenia pojazdu oraz zagwarantować moc startową konieczną do rozruchu silników o wysokich pojemnościach.
Akumulator Bosch S5 wyposażony w technologię AGM (Absorbent Glass Mat) każdego dnia niezmiennie zapewnia dostawy energii nawet dla pojazdów o dużej ilości odbiorników energii elektrycznej.
Dzięki zastosowaniu technologii wiązania elektrolitu w macie szklanej akumulator Bosch S5 jest wyjątkowo odporny na częste cykle ładowania i rozładowania oraz ma wydłużoną żywotność. Zastosowanie technologii AGM pozwala na osiągniecie 100% bezobsługowości akumulatora oraz ekstremalnej odporności na wstrząsy. Akumulator jest w pełni zabezpieczony przed wyciekiem elektrolitu.
Zalety:
- nawet 4-krotnie większa odporność na pracę cykliczną w porównaniu z akumulatorami konwencjonalnymi.
- stała moc także przy jeździe na krótkich odcinkach.
- elektrolit jest związany w matach z włókna szklanego (AGM)
- możliwość montażu akumulatora w każdej pozycji, stuprocentowa ochrona przed wyciekiem.
- wyjątkowa odporność na częste cykle ładowania i rozładowania
- odporność na wstrząsy
- do trzech razy dłuższa żywotność w przypadku dużego obciążenia pracą cykliczną
- 100% bezobsługowości
- w 100% zabezpieczony przed wyciekiem elektrolitu
- potencjalna zdolność do oddawania zmagazynowanej energii trzykrotnie wyższa niż w akumulatorze tradycyjnym
-
BOSCH S4 EFB 0092S4E050
12V 60Ah 560A P+
242x175x190Montaż GRATIS
+
PAKIET SERWISOWY -
BOSCH S4 EFB 0092S4E070
12V 65Ah 650A P+
278x175x175Montaż GRATIS
+
PAKIET SERWISOWY -
BOSCH S4 EFB 0092S4E100
12V 75Ah 730A P+
315x175x175Montaż GRATIS
+
PAKIET SERWISOWY -
BOSCH S4 EFB 0092S4E110
12V 80Ah 730A P+
315x175x190Montaż GRATIS
+
PAKIET SERWISOWY -
BOSCH S5 AGM 0092S5A050
12V 60Ah 680A P+
242x175x190Montaż GRATIS
+
PAKIET SERWISOWY -
BOSCH S5 AGM 0092S5A080
12V 70Ah 760A P+
278x175x190Montaż GRATIS
+
PAKIET SERWISOWY -
BOSCH S5 AGM 0092S5A110
12V 80Ah 800A P+
315x175x190Montaż GRATIS
+
PAKIET SERWISOWY -
BOSCH S5 AGM 0092S5A130
12V 95Ah 850A P+
354x175x190Montaż GRATIS
+
PAKIET SERWISOWY -
BOSCH S5 AGM 0092S5A150
12V 105Ah 950A P+
394x175x190Montaż GRATIS
+
PAKIET SERWISOWY